Rok 2020 wniósł wiele zmian w życie różnych przedsiębiorstw. Niektóre firmy musiały przenieść całkowicie swoją działalność do internetu. Dotyczyło to zarówno pracy pracowników, jak i ogólnej sprzedaży.
Z badań wynika, że z roku na rok sprzedaż online będzie rosła, ponieważ coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez telefon czy komputer. Dlatego warto regularnie nabywać nową wiedzę w zakresie marketingu internetowego oraz nowych technologii, które pomagają pozyskiwać klientów.
Dlaczego warto korzystać z marketingu internetowego?
Marketing internetowy pozwala regularnie pozyskiwać nowych klientów, a także tworzyć kampanie promocyjne dla aktualnych, stałych i zaufanych fanów marki. Działania online umożliwiają reklamowanie się w wielu różnych miejscach, dzięki czemu skuteczniej i szybciej możemy dotrzeć do właściwych odbiorców.
Wykorzystując działania marketingu internetowego, możemy skutecznie budować wizerunek własnej działalności biznesowej. Istnieje wiele sposobów, które to umożliwiają.
Przede wszystkim na swojej stronie internetowej można stworzyć konkretną ofertę, która działa jak dobry sprzedawca przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, nie bierze żadnych urlopów i nie musimy płacić wynagrodzenia. Dodatkowo prowadząc regularnie bloga, przedsiębiorca wraz z pracownikami lub specjalistami od copywritingu, może publikować cenne informacje w postaci artykułów, które doradzają oraz rozwiązują problemy klientów.
Jakie są największe zalety marketing online?
Istnieje wiele bardzo ważnych korzyści, które przedsiębiorca odnosi, gdy zacznie korzystać z marketingu internetowego. Działania online pozwalają w różny sposób dotrzeć do potencjalnych nabywców oraz przedstawić im dobrze spersonalizowane reklamy.
Największe zalety marketingu internetowego to:
- wiele dróg dotarcia do klienta – reklamy możemy wyświetlać w Google, Social Media, na forach internetowych albo używając e-mail marketingu,
- działania na światową skalę – korzystając z marketingu internetowego możemy sprzedawać na całym świecie. Nie ma tutaj żadnych granic,
- bardzo dobre targetowanie reklam – dzięki systemom reklamowym ustawimy konkretną płeć odbiorców, wiek, zainteresowania, miasto oraz wykluczymy tych ludzi, którym reklam nie chcemy wyświetlać,
- niskie koszty – marketing internetowy z reguły kosztuje znacznie mniej niż reklama w telewizji czy radiu. Bardzo często przedsiębiorca może rozliczać się za kliknięcie w reklamę, wyświetlenie jej lub pozyskanie kontaktu.
- pozycjonowanie stron Warszawa – jako przykład docierania do klientów lokalnych.
Co warto wykorzystać w marketingu internetowym?
Decydując się na działania związane z marketingiem internetowym, należy przede wszystkim pamiętać o tym, aby stosować remarketing. Pozwala to odzyskać potencjalnych klientów, którzy byli już na naszej stronie i są zainteresowani produktami lub usługami.
Dzięki specjalnym systemom zainstalowanym na swojej stronie internetowej można zbierać dane odbiorców, którzy przeczytali artykuł w witrynie, pobrali kod rabatowy lub dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali płatności. Można wtedy skorzystać z retargetingu i znacznie skuteczniej pozyskiwać klientów oraz zwiększać zyski przedsiębiorstwa.