Jak agencje HR pomagają znaleźć pracę

Planujesz zmianę stanowiska? Szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego? Skorzystaj z pomocy agencji HR. Dzięki temu możesz znacznie skrócić czas poszukiwania pracy. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Czym zajmują się agencje HR?

Agencja HR odgrywa rolę pośrednika między pracodawcą a pracownikiem. Przejmuje na siebie obowiązki związane z przeprowadzeniem procesu rekrutacyjnego. Specjaliści ds. HR tworzą profile idealnych kandydatów, określają najlepsze źródła pozyskiwania pracowników, dokonują selekcji dokumentów aplikacyjnych, przeprowadzają rozmowy rekrutacyjne (nie tylko tradycyjne, ale też z wykorzystaniem metod Assessment Center lub Direct Search), przedstawiają zleceniodawcy sylwetki najlepszych kandydatów i przeprowadzają onboarding nowych pracowników. Na współpracy pracodawców z agencjami HR korzystają obie strony. Pracodawca zyskuje wysoko wykwalifikowanych specjalistów pasujących do profili stanowiskowych, a pracownik pełne wsparcie w trakcie całego procesu rekrutacyjnego – od chwili przesłania dokumentów aplikacyjnych do momentu podpisania umowy.

Czy warto szukać pracy przez agencje rekrutacyjne?

Szukanie pracy bywa sporym wyzwaniem. Często zadania nie ułatwiają sami pracodawcy. Zdarza się, że w ogłoszeniach o pracę brakuje podstawowych informacji np. o wymaganiach, trybie pracy czy formie zatrudnienia. Kandydaci często narzekają także na brak informacji zwrotnej od ogłoszeniodawcy. To błędy, których nie popełni profesjonalna agencja HR. Dzięki temu kandydat ma poczucie, że czas poświęcony na rekrutację nie został zmarnowany, nawet jeśli tym razem nie otrzymał propozycji zatrudnienia.

Agencje rekrutacyjne tworzą własne bazy kandydatów. Dzięki temu docierają do osób, które nie poszukują aktywnie zatrudnienia, ale są otwarte na nowe, ciekawe propozycje zawodowe (przykładem może być https://hrk.pl/pl/oferty-pracy). Aplikując na ogłoszenie o pracę za pośrednictwem agencji, masz szansę zostać złowiony przez headhuntera i wziąć udział w przyszłych rekrutacjach.

Agencje HR współpracują ze zweryfikowanymi przedsiębiorstwami. To zarówno duże, jak i małe firmy o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoje dane będą bezpieczne i przetwarzane zgodnie z prawem, wyłącznie do celów rekrutacyjnych.

Na stronie agencji HR znajdziesz ogłoszenia skierowane do osób z wielu branż, będących na różnych etapach rozwoju zawodowego – zarówno dla osób, które stawiają pierwsze kroki na rynku pracy, jak i doświadczonych pracowników.

Znajdź pracę przez agencję HR – jak to zrobić?

  1. Wejdź na stronę internetową wybranej agencji HR.
  2. Znajdź zakładkę dla kandydata z ogłoszeniami o pracę.
  3. Wybierz ofertę, która pasuje do Twojego doświadczenia i wykształcenia. Możesz skorzystać z opcji filtrowania po frazie, regionie lub branży.
  4. Kliknij: „Aplikuj” pod ofertą.
  5. Wypełnij formularz. Podaj swoje dane personalne i załącz wymagane dokumenty aplikacyjne (np. CV, list motywacyjny czy portfolio). Pamiętaj, aby zaznaczyć zgodę na przetwarzanie danych do celów rekrutacyjnych.
  6. Czekaj na informację zwrotną od rekrutera. Możesz jednocześnie aplikować na wiele ofert, dzięki temu zwiększysz szansę na znalezienie satysfakcjonującej pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here