Zawiesia linowe odgrywają kluczową rolę w wielu sektorach przemysłu, szczególnie tam, gdzie wymagany jest transport i przemieszczanie produktów wielkogabarytowych. Dzięki szerokiej dostępności i atrakcyjnym cenom, zawiesia linowe są nieodzownym elementem wielu operacji. Aby jednak zapewnić ich długotrwałe działanie i bezpieczeństwo, konieczne są regularne kontrole.
Jak zbudowane są zawiesia linowe?
Zawiesia linowe charakteryzują się niezwykłą wytrzymałością i trwałością, nawet w ekstremalnych warunkach atmosferycznych. Mimo pozorów, ich budowa jest stosunkowo prosta. Zawiesia linowe składają się zazwyczaj z co najmniej jednego cięgna, które może być zakończone różnymi typami końcówek, takimi jak pętle czy haki. Przeznaczone są do podnoszenia, obciążania lub nawet podtrzymywania bardzo ciężkich ładunków. Dzięki ich wytrzymałości, świetnie sprawdzają się w trudnych warunkach i przy transporcie dużych ładunków.
Bezpieczeństwo gwarantowane
Zawiesia linowe są ogromnie popularne, dlatego na rynku dostępne są produkty w różnych przedziałach cenowych. Ważne jest jednak pamiętanie, że jakość tych urządzeń musi być na najwyższym poziomie, aby zapewnić ich bezpieczne użytkowanie. Podczas zakupu zawiesi linowych, należy zawsze sprawdzić, czy posiadają one odpowiednie atesty. Producenci oferujący zawiesia linowe w wyższych cenach, zazwyczaj skupiają się na jakości wykonania, dlatego nie warto oszczędzać na takim sprzęcie. Ważne jest także sprawdzenie, czy zawiesia linowe mają wymienione atesty i czy były testowane na urządzeniach do tzw. prób niszczących. Tylko w ten sposób możemy mieć pewność, że są one sprawdzone i bezpieczne.
Zawiesia dla różnorodnych ładunków
Podział zawiesi linowych na różne typy wiąże się przede wszystkim z różnymi rodzajami ładunków, do których są stosowane. Skrót DOR, opisujący zawiesia linowe, oznacza dopuszczalne obciążenie robocze, jakie można zastosować przy danym typie zawiesi linowych. Znajdziemy tu zawiesia, które mogą utrzymać ładunki od 400 kg do nawet 4 ton. Wybór odpowiednich zawiesi linowych powinien zatem być podyktowany ładunkiem, jaki planujemy transportować.